Algemene voorwaarden
Van Chaos naar Orde – Professional Organizer en Virtual Assistant
Artikel 1. Begrippen
1.1. In deze voorwaarden bedoel ik met:
– Van Chaos naar Orde: Het bedrijf gevestigd aan Anjervallei 100, ’s-Hertogenbosch, ingeschreven bij de KvK onder nummer 76875644.
– Opdrachtgever: De persoon of het bedrijf dat een samenwerking aangaat met Van Chaos naar Orde.
– Overeenkomst: De afspraken tussen Van Chaos naar Orde en de opdrachtgever.
– Werkzaamheden: De taken die Van Chaos naar Orde uitvoert in opdracht van de opdrachtgever.
Artikel 2. Algemeen
2.1. Deze voorwaarden gelden voor alle afspraken, offertes en samenwerkingen met Van Chaos naar Orde.
2.2. Ze zijn ook van toepassing als derden worden ingeschakeld voor de uitvoering.
2.3. Afwijkingen zijn alleen geldig als ze schriftelijk of per e-mail zijn bevestigd.
2.4. Andere algemene voorwaarden (zoals van de opdrachtgever) gelden niet.
2.5. Als een deel van deze voorwaarden ongeldig blijkt, blijven de overige bepalingen gelden.
2.6. Van Chaos naar Orde kan deze voorwaarden aanpassen tijdens de samenwerking.
2.7. Het niet strikt naleven van deze voorwaarden door Van Chaos naar Orde betekent niet dat ze niet gelden.
2.8. Bij twijfel over de uitleg van deze voorwaarden geldt de Nederlandse tekst.
Artikel 3. Offertes
3.1. Offertes zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.
3.2. De opdrachtgever zorgt voor correcte en volledige informatie waarop de offerte is gebaseerd.
3.3. Afwijkingen van de offerte leiden niet automatisch tot een overeenkomst, tenzij Van Chaos naar Orde hiermee akkoord gaat.
3.4. Een offerte met meerdere onderdelen verplicht Van Chaos naar Orde niet om slechts een deel van de opdracht uit te voeren tegen een deelprijs.
3.5. Fouten of vergissingen in offertes of andere communicatie binden Van Chaos naar Orde niet.
3.6. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst
4.1. Een overeenkomst is definitief zodra de opdrachtgever:
– De offerte of overeenkomst ondertekent en terugstuurt; of
– Per e-mail akkoord geeft.
Artikel 5. Annulering
5.1. Bedrijven die een overeenkomst annuleren, betalen annuleringskosten:
– 25% van de kosten bij annulering meer dan 2 weken vooraf.
– 50% van de kosten bij annulering minder dan 2 weken vooraf.
5.2. Particulieren kunnen afspraken tot 48 uur vooraf gratis annuleren of verplaatsen. Binnen 48 uur betaalt de opdrachtgever het volledige tarief.
5.3. Annuleren moet schriftelijk of per e-mail.
5.4. Als tussentijds opzeggen is afgesproken, gelden geen annuleringskosten.
5.5. Werk dat al is uitgevoerd, wordt altijd in rekening gebracht.
Artikel 6. Opzegging
6.1. Voor opdrachten van onbepaalde tijd geldt een opzegtermijn van 4 weken. Dit moet schriftelijk of per e-mail gebeuren.
Artikel 7. Uitvoering van de overeenkomst
7.1. Van Chaos naar Orde voert de werkzaamheden professioneel en zorgvuldig uit.
7.2. Het VA werk wordt uitgevoerd vanuit het eigen kantoor.
7.3. Derden kunnen worden ingeschakeld zonder voorafgaande kennisgeving.
7.4. Er wordt geen garantie gegeven op hogere zoekresultaten of andere specifieke resultaten (zoals omzetstijging).
7.5. Schade door diensten van derden is niet de verantwoordelijkheid van Van Chaos naar Orde.
Artikel 8. Wat verwacht Van Chaos naar Orde van jou?
8.1. Jij zorgt ervoor dat Van Chaos naar Orde op tijd alle informatie en spullen krijgt die nodig zijn om het werk goed te doen. Als dit niet gebeurt, mag Van Chaos naar Orde het werk uitstellen en extra kosten in rekening brengen.
8.2. Jij bent verantwoordelijk voor het juist en volledig aanleveren van informatie, ook als die van anderen komt.
8.3. De informatie die je geeft, moet voldoen aan de afspraken die je met Van Chaos naar Orde hebt gemaakt.
8.4. Bestanden die je aanlevert, moeten vrij zijn van virussen of fouten.
8.5. Jij geeft Van Chaos naar Orde alle rechten en toestemming die nodig zijn om het werk te kunnen doen.
8.6. Jij bent verantwoordelijk als anderen schade hebben door iets wat aan jou ligt in het kader van deze samenwerking.
8.7. Laat Van Chaos naar Orde direct weten als er dingen veranderen die belangrijk zijn voor het werk.
Artikel 9. Verhuizing of ander factuuradres?
9.1. Verhuis je of verandert je factuuradres? Laat dit dan op tijd weten via e-mail of schriftelijk.
Artikel 10. Veranderingen in de afspraken
10.1. Als het werk aangepast moet worden, bespreken we dat samen en passen we de afspraken aan.
10.2. Aanpassingen kunnen ervoor zorgen dat het werk langer duurt. Van Chaos naar Orde laat dit zo snel mogelijk weten.
10.3. Als de aanpassingen extra kosten met zich meebrengen, hoor je dit van tevoren.
10.4. Bij een vaste prijs vertelt Van Chaos naar Orde wat de invloed van de aanpassing op de prijs is.
Artikel 11. Levertijd
11.1. Van Chaos naar Orde doet haar best om de afgesproken levertijd te halen. Dit hangt ook af van de kwaliteit van de informatie en jouw medewerking.
11.2. Als een levertijd niet haalbaar is door dingen buiten de controle van Van Chaos naar Orde, geldt de levertijd niet meer. Dit geldt ook bij veranderingen in de afspraken.
11.3. Als een levertijd wordt overschreden, kun je Van Chaos naar Orde niet aansprakelijk stellen, tenzij er sprake is van opzet of bewuste fouten.
Artikel 12. Prijzen en tarieven
12.1. Prijzen voor bedrijven zijn exclusief btw. Voor particulieren zijn ze inclusief btw.
12.2. Van Chaos naar Orde mag tarieven wijzigen en informeert je hier minstens een maand van tevoren over. Niet akkoord? Dan kun je de overeenkomst opzeggen.
12.3. Als tijdens het werk blijkt dat er veel meer werk is dan verwacht, mag Van Chaos naar Orde een hogere prijs rekenen.
Artikel 13. Betaling
13.1. Bedrijven betalen maandelijks achteraf. Particulieren betalen na afronding van de opdracht.
13.2. Betalen doe je binnen 14 dagen na de factuurdatum.
13.3. Betaal je niet op tijd? Dan betaal je wettelijke rente en incassokosten.
13.4. Betalingen worden eerst gebruikt voor rente en kosten, daarna voor de oudste facturen.
13.5. Je mag geen betalingen verrekenen of uitstellen.
13.6. Van Chaos naar Orde mag spullen of documenten bewaren totdat alles is betaald.
13.7. Je krijgt rechten op werk alleen als je alles op tijd hebt betaald.
Artikel 14. Auteursrechten
14.1. Alles wat Van Chaos naar Orde maakt, blijft haar eigendom.
14.2. Jij mag het gemaakte werk gebruiken, maar alleen als je alle betalingen hebt gedaan.
14.3. Auteursrechten worden niet overgedragen, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
14.4. Als je de regels over auteursrechten overtreedt, kan Van Chaos naar Orde de samenwerking stoppen en de schade bij je in rekening brengen.
14.5. Van Chaos naar Orde mag het gemaakte werk gebruiken voor promotie en mag jouw logo of website vermelden.
Artikel 15. Controle op rechten
15.1. Het is niet mijn taak om te controleren of materialen inbreuk maken op rechten van anderen.
15.2. Jij bent verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat jouw materialen geen inbreuk maken op rechten van derden.
Artikel 16. Klachten
16.1. Heb je een klacht? Laat het me zo snel mogelijk schriftelijk weten. Geef duidelijk aan wat er niet goed is.
16.2. Als je klacht terecht is, probeer ik het alsnog op te lossen, tenzij dat niet meer zinvol is.
16.3. Klachten schorten jouw betalingsverplichting niet op.
16.4. Voor particuliere klanten kun je ook terecht bij de klachtencommissie van de NBPO.
Artikel 17. Opschorting en beëindiging
17.1. Ik kan mijn werk stoppen of de overeenkomst beëindigen als:
- je je afspraken niet nakomt,
- je failliet gaat, of
- er andere ernstige omstandigheden zijn.
17.2. Bij beëindiging worden openstaande bedragen direct opeisbaar.
Artikel 18. Aansprakelijkheid
18.1. Ik ben niet aansprakelijk voor schade door zaken buiten mijn invloed of door jouw toedoen.
18.2. Jij bent verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die je aanlevert.
18.3. Ik ben niet aansprakelijk voor dataverlies, schade door derden of jouw beslissingen.
18.4. Mijn aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat mijn verzekering uitkeert of het factuurbedrag.
Artikel 19. Overmacht
19.1. Overmacht betekent dat ik door omstandigheden buiten mijn macht niet kan voldoen aan onze afspraken. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door:
– internetstoringen of computervirussen,
– stroomuitval,
– extreme weersomstandigheden, natuurrampen of verkeersproblemen,
– stakingen, diefstal, brand of ziekte,
– overheidsmaatregelen,
– fouten in software of online diensten van derden.
19.2. Als mijn leveranciers ook door overmacht hun werk niet kunnen doen, geldt dit ook voor mij.
19.3. Tijdens de periode van overmacht mag ik mijn werk tijdelijk pauzeren. Als dit langer dan twee maanden duurt, mogen we de overeenkomst beëindigen zonder schadevergoeding.
19.4. Werk dat al is gedaan of nog zelfstandig waarde heeft, mag ik apart factureren. Jij betaalt deze kosten alsof het een losse opdracht is.
Artikel 20. Geheimhouding
20.1. Alles wat we in vertrouwen delen, blijft geheim. Dit geldt voor beide partijen, tenzij de informatie al openbaar is of logisch gedeeld moet worden voor het uitvoeren van de opdracht.
20.2. Als ik door een wettelijke verplichting of een rechter moet delen wat vertrouwelijk is, kan ik daar niets aan doen. Jij kunt me daar niet voor aansprakelijk stellen en ook de overeenkomst niet beëindigen.
Artikel 21. Niet-overname van personeel
21.1. Je mag mijn medewerkers of ingehuurde krachten niet tijdens onze samenwerking én tot 12 maanden daarna direct of indirect in dienst nemen of voor je laten werken zonder mijn toestemming.
21.2. Als ik toestemming geef, kan ik hier voorwaarden aan verbinden, zoals een vergoeding.
Artikel 22. Toepasselijk recht en geschillen
22.1. Als er een geschil is, proberen we dit eerst samen op te lossen.
22.2. Onze overeenkomst valt onder Nederlands recht.
22.3. Geschillen leg ik voor aan de bevoegde rechter in mijn regio. Als jij een consument bent, kun je er binnen een maand voor kiezen om het geschil voor te leggen aan een andere wettelijk bevoegde rechter.
Vragen?
Heb je nog vragen over deze voorwaarden? Neem gerust contact op met mij, Eva Broetzmann, via info@vanchaosnaarorde.nl.
© Van Chaos naar Orde – 2025
06-51536858
info@vanchaosnaarorde.nl
Den Bosch